torsdag 9 september 2010

Provningslokalen i Gamla Stan


Så här ser källarvalvet ut i Gamla Stan där jag kör mina provningar. Nästan varje helg kör jag provning här och de teman vi betar av är högst varierande. den sittning som syns på bilden är "konferens" eller U sittningen som rymmer upp till 25 personer. Det är den vanligaste dukningen som jag brukar ha. Det går även att ställa om borden så att upp till 30 personer får plats utan problem.

Jag har ett schema med öppna provningar som är till för alla. de genomförs vanligen på lördagar och söndagar. En lunchprovning kl 13 samt en sittning kl 18 - innan middagen. Det finns självfallet möjlighet för Företagsprovningar i denna lokal. Ca 30 personer är max. Jag kör Rödvinsprovningar, Vitvinsprovningar, Rosé samt Champagne. Det ingår alltid delikatesser såsom ostar och kex, beroende på tema.

Vinprovning är ett omtyckt, lättsamt och trevligt alternativ som aktivitet där alla kan delta! Välkommen att komma och bli inspirerad. Sugen att gå på provning? gör en Intresseanmälan

3 kommentarer:

  1. Kul för dig med en framgångsrik företagsidé. Och roligt för dina kunder. Med tanke på priset på nästan 400 spänn för en provning lär de väl få dricka en två, tre flaskor per person jämfört med de konventionella 4-6 centilitrarna per vin... åtminstone baserat på de provningar du bloggat om. Prisvärt i sann svensk vinanda.

    SvaraRadera
  2. 395 SEK för att prova 4 aussies mellan 75 och 229 spänn. Du skojar väl, Per?

    2000 för lokalen och 1240 för vinerna. Lite ost bjöd du kanske också på. Det ger en nätt vinst på 4500 kr. Två provningar om dagen så har du riktigt bra business!

    Det fina med Munskänkarna är att ingen skor sig på ens vilja att lära sig mer om vin. Ses vi på trebetygskursen?

    SvaraRadera
  3. Just nu så kör jag Sommelierutbildningen Steg II på Restaurangakademien. Examen i november. Så, 3-betygskursen får vänta till nästa gång.

    Riktigt så bra ser inte kalkylen ut :-) men mina provningar är välbesökta. Ofta mellan 20-25 personer per sittning. Deltagarna brukar vara mycket nöjda.

    SvaraRadera